Wychowawca mgr Weronika Krych - Zajbel
RAMOWY PLAN DNIA
|
8.00-9.00 |
Schodzenie się dzieci. Grupy łączone. Zajęcia opiekuńcze. Inicjowanie rozmów z dziećmi, zabawy dowolne według pomysłów dzieci. Praca o charakterze obserwacyjnym, stymulująco-kompensującym i wychowawczym, zabawy i ćwiczenie logopedyczne. Zabawy i zajęcia w sali. Zabawy indywidualne i w grupach, korzystanie z gier i układanek stolikowych, zabawy zorganizowane w kole przy muzyce, zabawy z uwzględnieniem rozwoju procesów poznawczych, zabawy ruchowe przy muzyce, poranne ćwiczenia gimnastyczne. |
|
9.00-9.30 |
Śniadanie. Czynności porządkowe, przygotowanie do śniadania. Realizacja założeń programowych z zakresu kształtowania nawyków higienicznych i kulturalnych oraz dbałości o zdrowie. Eksponowanie pracy dyżurujących dzieci. Czynności samoobsługowe, doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku, kulturalne zachowanie przy stole. |
|
9.30-9.45 |
Czynności higieniczne i samoobsługowe. Czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience, kształtowanie nawyku mycia zębów. |
|
9.45-10.30 |
Zajęcia edukacyjne. Realizacja zajęć edukacyjno-wychowawczych z całą grupą w oparciu o podstawę programową, organizowanie zabaw twórczych, ruchowych zgodnie z tematyką zajęć. Zajęcia prowadzone według planów miesięcznych opracowanych przez nauczycielki w oparciu o podstawę programową według czterech obszarów: fizyczny obszar rozwoju dziecka, emocjonalny obszar rozwoju dziecka, społeczny obszar rozwoju dziecka, poznawczy obszar rozwoju dziecka. |
|
10.30-11.00 |
Swobodne zabawy dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela. |
|
11.00-11.30 |
Zabawy swobodne w ogrodzie, spacer. Czynności samoobsługowe przed wyjściem (nauka ubierania się, wiązania sznurowadeł, zapinanie guzików). Zabawy dowolne na placu przedszkolnym, zwracanie uwagi na bezpieczne korzystanie z urządzeń rekreacyjnych, spacery, wycieczki, zachowanie bezpieczeństwa, przestrzeganie ustalonych zasad i norm panujących w grupie. W zależności od pogody zabawy dowolne w sali, oparte na spontanicznej aktywności dziecka i wspierające integrację. |
|
11.30-12.00 |
Obiad. Przygotowanie do obiadu. Czynności samoobsługowe. Realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami. Kulturalne zachowanie się przy stole. Pełnienie dyżurów przy posiłkach. Zwracanie uwagi na dokładne żucie pokarmów oraz przezwyciężenie niechęci do niektórych potraw. |
|
12.00-12.30 |
Relaksacja. Odpoczynek poobiedni. Relaks, słuchanie bajek relaksacyjnych, muzyki relaksacyjnej, muzyki poważnej. |
|
12.30-13.00 |
Praca indywidualna i grupowa. Zajęcia rozwijające i stymulujące wszechstronny rozwój dziecka. |
|
13.00-14.00 |
Swobodne zabawy przy niewielkim udziale nauczyciela. Grupy łączone. |
|
14.00-14.30 |
Czynności przygotowawcze do podwieczorku. Podwieczorek. |
|
14.30-15.00 |
Realizacja propozycji dzieci i nauczyciela. Zabawy inspirowane przez dzieci, zabawy edukacyjne, porządkowanie sali, pobyt na powietrzu, praca z zespołem dzieci lub indywidualna o charakterze obserwacyjnym, stymulująco-kompensacyjnym i wychowawczym. Rozchodzenie się dzieci. |