NAKLEJKA NA OKNO MEBLE LUSTRO ŚCIANĘ BIEDRONKA 7918428740 - Allegro.plWychowawca mgr Weronika Krych - Zajbel

 

RAMOWY PLAN DNIA

 

8.00-9.00

Schodzenie się dzieci. Grupy łączone. Zajęcia opiekuńcze. Inicjowanie rozmów z dziećmi, zabawy dowolne według pomysłów dzieci. Praca o charakterze obserwacyjnym, stymulująco-kompensującym i wychowawczym, zabawy i ćwiczenie logopedyczne.

Zabawy i zajęcia w sali. Zabawy indywidualne i w grupach, korzystanie z gier i układanek stolikowych, zabawy zorganizowane w kole przy muzyce, zabawy z uwzględnieniem rozwoju procesów poznawczych, zabawy ruchowe przy muzyce, poranne ćwiczenia gimnastyczne.

9.00-9.30

Śniadanie. Czynności porządkowe, przygotowanie do śniadania. Realizacja założeń programowych z zakresu kształtowania nawyków higienicznych i kulturalnych oraz dbałości o zdrowie. Eksponowanie pracy dyżurujących dzieci. Czynności samoobsługowe, doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku, kulturalne zachowanie przy stole.

9.30-9.45

Czynności higieniczne i samoobsługowe. Czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience, kształtowanie nawyku mycia zębów.

9.45-10.30

Zajęcia edukacyjne. Realizacja zajęć edukacyjno-wychowawczych z całą grupą w oparciu o podstawę programową, organizowanie zabaw twórczych, ruchowych zgodnie z tematyką zajęć. Zajęcia prowadzone według planów miesięcznych opracowanych przez nauczycielki w oparciu o podstawę programową według czterech obszarów: fizyczny obszar rozwoju dziecka, emocjonalny obszar rozwoju dziecka, społeczny obszar rozwoju dziecka, poznawczy obszar rozwoju dziecka.

10.30-11.00

Swobodne zabawy dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela.

11.00-11.30

Zabawy swobodne w ogrodzie, spacer. Czynności samoobsługowe przed wyjściem (nauka ubierania się, wiązania sznurowadeł, zapinanie guzików). Zabawy dowolne na placu przedszkolnym, zwracanie uwagi na bezpieczne korzystanie z urządzeń rekreacyjnych, spacery, wycieczki, zachowanie bezpieczeństwa, przestrzeganie ustalonych zasad i norm panujących w grupie. W zależności od pogody zabawy dowolne w sali, oparte na spontanicznej aktywności dziecka i wspierające integrację.

11.30-12.00

Obiad. Przygotowanie do obiadu. Czynności samoobsługowe. Realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami. Kulturalne zachowanie się przy stole. Pełnienie dyżurów przy posiłkach. Zwracanie uwagi na dokładne żucie pokarmów oraz przezwyciężenie niechęci do niektórych potraw.

12.00-12.30

Relaksacja. Odpoczynek poobiedni. Relaks, słuchanie bajek relaksacyjnych, muzyki relaksacyjnej, muzyki poważnej.

12.30-13.00

Praca indywidualna i grupowa. Zajęcia rozwijające i stymulujące wszechstronny rozwój dziecka.

13.00-14.00

Swobodne zabawy przy niewielkim udziale nauczyciela. Grupy łączone.

14.00-14.30

Czynności przygotowawcze do podwieczorku. Podwieczorek.

14.30-15.00

Realizacja propozycji dzieci i nauczyciela. Zabawy inspirowane przez dzieci, zabawy edukacyjne, porządkowanie sali, pobyt na powietrzu, praca z zespołem dzieci lub indywidualna o charakterze obserwacyjnym, stymulująco-kompensacyjnym i wychowawczym.

Rozchodzenie się dzieci.

 

Wszelkie prawa zastrzeżone © Zespół Szkolno - Przedszkolny w Ratyniu

Realizacja: Superszkolna.pl

  • Zespół Szkolno - Przedszkolny w Ratyniu. Jesteśmy szkołą i przedszkolem otwartym na potrzeby dzieci, młodzieży i rodziców. Kolorujemy świat każdemu dziecku przekazując mu wiedzę, umiejętności, talenty i wszechstronny rozwój.